Tasarımda Yükselişte Yapay Zeka
Küresel yapay zeka pazarının 2027 yılına kadar 407 milyar dolara çıkacağı tahmin ediliyor. 2022’de yaklaşık 87 milyar dolar olan gelirin ardından gelecek için öngörülen rakamlar, yapay zeka teknolojilerindeki önemli büyüme potansiyelini yansıtıyor. Bu pastadan pay almaya çalışan tüm departmanların yanı sıra uzun yıllardır AI araçlarını müşterileri için kullandığını belirten Tasarist Kreatif Yöneticisi Musa Çelik, ambalaj tasarım departmanı için yapay zekanın avantaj ve dezavantajlarını anlatıyor.
Yapay zeka teknolojileri sağladığı kolaylıklarla hızla her branşta kendini göstermeye başlıyor. MarketsandMarkets’in verilerine göre 2027 yılına kadar 407 milyar dolara ulaşacağı belirtilen yapay zeka sektörü, şirketlerin ve çalışanların operasyonlarına da etkisiyle hızlı bir büyüme içerisinde olacak gibi görünüyor. Craft tarafında inkar edilemeyecek olan özellikle tasarım segmentinde faydaları net bir şekilde ortaya konulan bu teknolojiler, bazıları için hala bilinmeyen bir noktada. Yapay zekanın tasarımcıların işini büyük ölçüde hızlandırdığını ve zanaatı neredeyse mükemmelleştirdiğini belirten Tasarist Kreatif Yöneticisi Musa Çelik, tüketici verilerini analiz etmedeki büyük avantajlarının yanı sıra yaratıcılık ve insan girdisine ihtiyaç duyma gibi zorluklarının da olduğunu söylüyor.
Daha Sezgisel ve Daha Verimli Testler için Büyük Fırsat
Yapay zeka teknolojilerini ambalaj tasarımında kullanmanın en değerli avantajlarından biri, tüketici bilgilerinin analiz edilebilmesidir. Aynı şekilde ambalaj tasarımlarında da göz takip testleri gibi yapay zeka destekli teknolojilerle tüketici tercihleri araştırılarak satışlarda hızlanma sağlanabilir. “Artık bir tasarım sürecinde sıfırdan başlamamıza gerek yok.” Tasarist Kreatif Yöneticisi Musa Çelik, “Üst düzey görevlere odaklanıp daha yaratıcı çözümler sunarken harcadığımız zamanı azaltabiliyoruz. Böylece çalışmalarımızı hem daha verimli hem de daha sezgisel hale getirebiliyoruz.” yorumlarda var
İnsana Özgü Deneyimler Olmadan Yapay Zekanın Varlığı Tehdit Değildir
Yapay zeka teknolojilerindeki en değerli eksiklik insan içgörüsü ve yaratıcılığı olarak görülüyor. Yapay zeka algoritmalarının tasarım alternatifleri üretebiliyor olması, insanların yaşam deneyimlerinden edindiği yaratıcı fikirlerin ve uzmanlıkların yerini aldığı anlamına gelmiyor. Tam da bu nedenle tasarımcılar, bilgi ve yaratıcılıklarını yapay zeka ile üretilen projeleri geliştirmek ve daha da önemlisi kişiselleştirmek için kullanarak ambalaj tasarımında değerli bir rol oynamaya devam ediyor. Tasarımcı Kreatif Müdürü Musa Çelik, bu noktaya özel olarak değinerek, “Yapay zekanın, insanların bilgi birikimiyle yaratılan tasarımları tehdit edebilecek konumlanmasından söz etmek mümkün değil. yaratıcı tasarım süreci… Bu gelişmiş aracı mesleğinde doğru kullananlar zaman alıyor” sözlerini kullanarak “Bu araçları kullanmak çağın en büyük gerekliliği haline geldi diyebilirim.”
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı